CARMΣMIX enconstanteduda


EXPERIÈNCIA JAPONESA EN TERRITORI XINÈS
28 Agost 2009, 5:54 pm
Filed under: "barcelonautades", Experiencias

pelo japones

No hi ha res de més satisfactori que sentir-se estupendament guapa!
Era un dels últims dies de feina i entre el cansament i les ganes de vacances, llavors em va agafar el rampell i m’hi vaig decidir: vull tenir una experiència japonesa en territori xinès, i al costat de casa!
Tenia amigues i conegudes que havien passat per això, així que vaig agafar la moto i m’hi vaig llençar de cap (mai millor dit!) a la recerca de la perruqueria xinesa ideal per a fer-me el famós allisat japonés que em permetria sentir-me lliure d’assecadors i potingues vàries…

Vaig marxar cap al sud de la ciutat on viu la majoria d’immigració xinesa i després de buscar una que m’havien aconsellat que no vaig trobar i una altra que els veïns em van comentar que havien tancat perquè es veu que feien pràctiques “no regulades”, aleshores vaig decidir-me per la següent que se’m va posar al davant… Xixfaxian
(un nom estrany que em va fer recordar la pel.lícula Horitzons Llunyans… Sortiria d’allà tan ben parada?)

Vaig obrir la porta i em vaig trobar de cop en un món completament desconegut. Hi havia un grup de 5 perruquers que parlaven ben alt en cantonès o mandarí, qui ho sap. Una d’elles se m’apropa i després d’una explicació lenta i plena de gesticulació, aconsegueixo pactar un preu, el nombre d’hores (tles) i la durada de l’experiment (- un año! – em deia amb aires molt convençuts…) … M’ assec, se m’apropa un perruquer d’aspecte una miqueta desgarvat, lent i aparentment desinteressat, i com qui no vol la cosa, m’embolica de plàstic d’adalt a baix, m’embafara el cabell d’un líquid marronós d’olor desagradabilíssima i au, comencem… I quin art! I jo que m’anava dient que havia estat una temerària, que em cremarien els cabells… Però poc a poc em vaig anar relaxant… No sé quants cops em va rentar, embadurnar i assecar els cabells però jo em deixava fer. I és que m’ho vaig passar d’allò més be mirant-lo! Tenia l’ungla d’un dels dits petits llarguíssima, i amb ella m’anava desenredant els nusos, amb una gràcia que no em feia mal (recordeu aquelles escenes de primer pla de de Fu Man Chu movent les mans davant la cara amb unes ungles llarguíssimes? Doncs així era el meu xinés però amb aire simpàtic!). La perruquera del costat m’anava repetint – un año, un año – i jo que li deia que si, que ja veuríem. Com vaig tenir per a una bona estona, m’hi vaig anar fixant en tot, en el mobiliari, els productes que usaven, la gent que entrava (que era molta i anaven tallant, rentant i pentinant superràpids!), els aparells extranys que tenien (hi havia un divan amb una espècie d’assecador incorporat però que tenia com unes hèlix raríssimes que acabaven en una espècie de llum de festa…) i al final, uns armariets de vestuari on els clients podien deixar les bosses… Aquests armariets, però, estàven numerats, del 1 al 26, però els números fallaven: 1, 2, 3… 10, 11, 12… 31, 14, 15… On estava el 13? Morta de curiositat no vaig poder evitar embolicar-me a preguntar pel tema malgrat que sabia que ens costaria entendre’ns: – el tlece malo, muy malo, por eso tlentayuno! – ….. Qué divertit! Visca l’antropologia i les cultures del món, cada dia aprens una cosa nova!! Jo em petava, havia estat un matí realment molt productiu, i no us podeu imaginar qué guapa vaig sortir d’allà… encara em dura!

Una gran experiència japonesa en territori xinès al cor de Barcelona… Noies, us la recomano!


3 comentaris so far
Deixa un comentari

Nena, tinc ganes de veure’t amb el teu nou look japonès! Quina sorpresa! Doncs a veure si l’experiment dura un any…Jo em quedo amb els meus rissos que, encara que imperfectes, a mi m’alliberen més que l’allisat. Això va a gustos!
Petons i felicitats pel canvi radical, que es nota que t’hi trobes còmoda!

Comentari per helena

Segur que estàs molt guapa.
Un petó.

Comentari per carles

gràcies a tots dos…guapa i supercòmode🙂 !!!

Comentari per enconstanteduda




Deixa un comentari

