CARMΣMIX enconstanteduda


L’ORENGA, EL RAÏM O LES LLIMONES: CURACIÓ PER L’ÀNIMA
27 gener 2009, 9:31 pm
Filed under: Recomanacions, Reflexiones en voz alta

mediterrani

Ha estat difícil i no crec que ho hagi aconseguit del tot.
Difícil ha estat escollir de què parlar després d’haver viscut d’una manera emocionalment intensa una circumstància tan dolorosa con la guerra dels dos últims posts. Podria dir que durant algunes setmanes m’he sentit bloquejada… Fins que m’he topat amb una de les meves passions: la cuina.

Posar-me al dia, llegir, experimentar i gaudir dels aliments mediterranis tan de casa nostra m’ha desenboirat els pensaments. M’he recordat de moments sublims, com el cop que una nit de primers d’estiu sopava sota els llimoners d’un pati de l’illa de Procida i la mestressa de la trattoria ens va fer tastar el limoncello que feien a casa, una tradició antiquissima del sud d’Itàlia: un líquid groguenc amargant i dolç alhora fet amb llimones, una sensació d’empassar-te la flaire, els llums i els colors d’aquella localitat de mar tan fascinant.  O d’altres, passejant entre la vegetació baixa d’una illa grega. Cada cop que feies una passa es desprenia una olor intensa d’orenga, o recórrer la Conca del Barberà i abastar amb la mirada llargs camps de vinyes d’on penjava el raïm apunt per a ser collit. 

Algun cop us heu preguntat quina diferència hi ha entre l’oliva negre i l’oliva verda? O si cal refredar la pasta acabada de bullir? I us heu parat a pensar si amb el raïm negre es pot fer vi blanc? Doncs a En Clau de Vi aquest dubte de ben segur que us el resoldran… Bon profit!


2 comentaris so far
Deixa un comentari

Jo recordo els platets de tomàquet madur amb oli y orenga que em posaven a la Alpujarra de Granada a les terrasses.
Ho puc olorar!

Comentari per José Luis

…ummm! visca la Mediterrània!

Comentari per enconstanteduda




Deixa un comentari

